smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Protestkommittén

Publicerad 2012-12-02 16:11:00 i SM

Protestförhandlingarna angående diskningen av SWE 50, SWE 77 och SWE 109 på SM återupptogs i torsdags. Som jag skrivit i inlägget "Diskningar på SM" uppdrog SSF åt protestkommittén att återuppta förhandlingarna, ta fram fakta och döma utifrån den fakta som finns i ärendet. Man menar att det "borde" räcka med att besättningarna gick med i klubb ansluten till SSF under dagen.
 
Till min stora förvåning avslår protestkommittén överklagandet och struntar alltså i SSFs motivering. Man menar att SSF skriver "borde" och att det alltså inte innebär att det är tvingande. Mycket märkligt! Jag har ännu inte sett det skriftliga "domslutet" så jag vet inte exakt vad man tycker. Märkligt är det i alla fall och jag hoppas att det blir ett nytt överklagande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela