smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Mastlut

Publicerad 2012-08-03 11:41:44 i Båtfix

Tillbaka efter två veckors tågluffning i mellan Europa åkte jag ner för att kolla hur mycket vatten jag fått in i kölsvinet. Det var ingen fara.
Jonas var nere så vi bestämde oss för att fixa mastlutet på en gång. Vi provseglade några varv utanför bryggorna med bara storsegel. Resultatet blev att vi "fick in" bommen i sittbrunn och att häckstaget inte gick att spänna upp tillräckligt. Måste fixas.
Bomuthalet är inte heller optimalt, går inte riktigt att ta hem fullt, och det behöver nog också fixas. Upptäckte också att tampen som öppnar hakarna på spinnakerbommen saknas. Måste också fixas. Behöver också fixa en cunninghamsträckare på nåt sätt.
Tänkte också försöka få till ett lyft på söndag så att botten kan rengöras. Jag har ju ingen aning om hur båten ser ut undertill!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela