smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Färskvattenpumpen & avloppet...

Publicerad 2012-07-09 23:17:40 i Båtfix

Avloppet från diskhon gick sönder under hemseglingen. Jag hällde äggvattnet i diskhon och då smälte slangen!! Dessutom upptäckte vi att färskvattenpumpen läckte.
I kväll skulle jag byta avloppsslangen och färskvattenpumpen. Om tid fanns skulle även länspumpen installeras. Avloppsslangen gick bra.
 
 
Den kanske är i "styvaste" laget men jag tror det kimmer att funka. Färskvattenpumpen fick jag inte dit överhuvud taget. Jag får ta med något ner som jag kan banka lite försiktigt med så får vi se om det går. Länspumpen hann jag inte ens börja med. Som vanligt tat allt mycket längre tid än det borde!
Träffade Janne igen och vi spikade att köra SM. Borde gå att få tag i minst en gast till men vi får väl se vad Jonas och Johnny säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela