smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Visning

Publicerad 2012-07-06 23:32:38 i Allmänt

 
I kväll var jag nere hos Zoom med Lukas, sonen. Den fick godkänt och vi är överens om att den är rymligare än Maxin.
 

Jag passade på att ta hem en del grejer som låg kvar i stuvfacken, bl.a. Värmaren och focken som skall lämnas till Boding för mätning. Jag har fått besked från UK att storen är sydd efter klassregeln och nu återstår att se om focken också är det.
Eftersom Lukas var med blev det inte tid för att fixa med avloppsslangen, byta sötvattenpump eller installera länspumpen som jag köpte igår. Hoppas få tid med det nästa vecka.
Träffade Janne på bryggan och han fick sig en titt. Han är på när det gäller SM! Ska ringa honom i början på nästa vecka och dubbelkolla. Så då blir det kanske SM i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela