smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Anmälda till "Gålökannan"

Publicerad 2012-09-03 22:45:00 i Allmänt

Nu kan man se anmälda båtar till Gålökannan på GBKs hemsida.  Det fixade man efter ett tips från mig. Kul tycker jag. Tyvärr är det bara 9 båtar anmälda men det saknas nog gra som brukar vara med. Dessutom kommer ju Jonas med NFen också. Så minst rio blir det i alla fall. Åhman med X-35 kommer i år också det är riktigt kul.
 
Jag "hetsade" en gång till på Smaragdförbundets forum, för att försöka få fler Smaragder att vara med. Men det verkar segt. Jag tänkte försöka få till en Smaragdklass på Gålökannan nästa år. Allt för att slippa transportseglingar:-)
 
Jag har skickat en offertförfrågan till på segel. Av en händelse hittade jag Hamwl-segel på nätet, så då blev det en förfrågan. Det fanns en artikel om segel länkad från Hamels hemsida. Den verkade rätt bra och kommer från "Segling" tror jag. Enligt den är det membransegel som gäller(?)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela