smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Avmastning

Publicerad 2012-09-29 19:01:10 i Allmänt

Det är lite tråkigt att masta av eftersom det är det stora tecknet på att sommaren och seglingssäsongen är slut. Å andra sidan känns det skönt när det är klart. Det är skönt att känna att "jobbet är klart"
Det var i alla fall en fin dag på båtklubben.
 
 
Jonas, Janne och jag hjälptes åt med alla tre båtarna. Det är bra mycket enklare när man är flera och det är också bra mycket roligare. Fantastiskt med ett sådant samarbete.
 
 
Efter sådär fyra - fem timmar var vi klara med avmastningen och masterna låg i sjulet. En del annat urplockande och städande hann vi också. Medan jag och Jonas körde tillbaka ZOOM till bryggan "strippade" Janne min mast. Så när vi kom tillbaka var jag redan klar:-) Ingen som helst mening med att lämna in båten på varv när man har sådana vänner!
 
 
När vi var klara gick vi upp i klubbstugan och fikade. Jonas bjöd på mackor och paj. Mycket gott. Skönt och välförkänt.
 
 
Efter fikat tog Jonas och jag tag i täckmaterial och vagga. Jag letade upp min "nyinköpta" vagga och Jonas hjälpte mig att skruva ihop den. Nu är vaggan också klar. Skööönt!
 
                                                                                            
 
I morgon blir det till att tömma båten på prylar och dynor. Jag tänkte torka ur båten och svabba däcket också.
 
TACK FÖR ALL HJÄLP, Jonas och Janne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela