smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Gålökannan - filmer

Publicerad 2012-09-20 09:47:56 i Segling

I går upptäckte jag att det finns filmer från Gålökannan. Det borde jag givetvis ha begripit av mig själv. Det gör det ju alltid:-)
 
Första filmen är från starten. Vi dyker upp efter ungefär 3:15 minuter. Den visar på vad jag skrev förut. Att vi gjorde en i det närmaste perfekt start och att det var rätt att vänta med spinnakern. Tyvärr väntade vi nog lite för länge, men sammantaget gock det bra i starten.
 
Andra filmen är på slör norr ut förbi St. Rotholmen. Efter c:a tre minuter finns vi med en kort stund. En mycket brant bog i ganska frisk vind. Man ser det inte riktigt på filmen för i början var det lite skralt med vind. Jag tror att vi gick lite för nära Rotholmen....
 
Tredje filmen är från målgången. 3:15 in i filmen syns vi första gången och efter 3:50 ser man vår målgång. Inte mycket att säga om men det är ganska fina bilder på oss.

Kommentarer

Postat av: Viktor

Publicerad 2012-09-24 00:06:01

Hej Håkan!

Har kollat lite på filmerna! Starten: Skitsnygg start! Skulle dock vilja se lite mera släppt på uthalet i storen! Film 2: Det ser visserligen ut att gå fint, men jag hade nog föredragit att ha spinnakerbommen längre ner. Trots att den är gammal och trött går det att skära hyfsat med den där gamla spinnakern, men blir det riktigt brant måste hela bommen vara långt ner!

/Viktor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela