smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Snart är det Höstrusk...

Publicerad 2012-09-13 14:49:00 i Allmänt

Nästa helg är det Höstrusket. Den sista av klubbens deltävlingar om KM. Jag har ju inget med KM att göra eftresom jag inte varit med på någon av de andra deltävlingarna.
Det lär ändå bli en hård kamp om KM. Putte har greppet med en spik och en tredjeplats och om jag räknat rätt så räcker det för honom att bli tvåa oavsett de andras resutlat.
Jonas har en tvåa och en fyra, och måste vinna men då får inte Putte vara bättre än trea.
Samma sak gäller nog för bröderna Hammarqvist som har en tvåa.
Håkan har en spik och en sjua, men jag tror inte att han är med. Han är nog tävlingsledare.
Rosberg i Apelsinen har en tredjeplats och är nog rökta. Det räcker inte ens med vinst.
 
Höstrusket är sista seglingen för i år. Helgen efter blir det avmastning och den 6/10 är det upptagning. Jag håller på att försöka skaffa en vagga och en täckställning. Har letat på Blocket en längre tid men det ser mörkt ut. En Tyresövagga, typ II, fyra meter lång och 2,20 bred, är det som gäller. Ny kostar den 12.850:-. Jag har begärt ett förslag och en offert på en täckställning från Press & Son via Båtaccenten. Det lär bli drygt 20.000:- in alles.
 
Till Höstrusket har Lasse tackat ja till att vara med. Janne kommer med om han inte får tag på besättning till den egna båten. Johnny har inte lämnat besked och Jonas seglar NF, troligen med Hasse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela