smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Vagga - äntligen

Publicerad 2012-09-16 20:22:14 i Båtfix

Så då är man med Vagga!
Äntligen kom det ut en Tyresövagga, Typ II, 4 meter lång på Blocket. Lukas och jag åkte dit och kollade. Det var en del rost på den och den ena längsgående balken var lite böjd, men i övrigt såg det bra ut. Sagt och gjort, för det facila priset av 5.500:- blev den min. 
Vi lastade de långa delarna på taket och övrigt i skuffen. Lätt överlastat kan man säga. Vi körde ner den direkt till Askvik och lastade av. Nu återstår montering. 
Jag känner mig himla nöjd. "Sparade" 7.400:- på det. Kan användas till roligare prylar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela