smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Akterstaget, äntligen klart!

Publicerad 2012-08-06 22:09:49 i Båtfix

I eftermiddag fixade jag klart akterstaget. Satte dit vajerlås och har nu 2 * 6 ggr utväxling. Jag satte också i en lina i spinnakerbommen och satte i två gummicords på fördäck för att hålla kvar focken när den tagits ner, tex vid spinnakerbogar. Ett nytt, mycket litet, block fick ersätta det gamla i fockhalsen och jag har också dragit i en cunningham i storen. Det blev ingen utväxlng på cunningham men det finns ju vinchar. Det var revlinan som fick stryka på foten.
Nu är det så klart som det blir. Det ända jag skall försöka hinna är att sätta i några byglar runt ruffluckan för att kunna fästa spinnakerpåsen där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela