smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Ny "match" med häckstaget

Publicerad 2012-08-06 02:52:17 i Båtfix

Var nere och skulle fixa lite smågrejor, och fick besök av Hugo, mitt barnbarn. Han gillade att "styra". Kanske får jag någon att segla med till sist?
 
 
Sedan kom både Håkan K och Jonas förbi och vi tog en ny match med häckstaget. Vi skruvade i en ny "öggla" för att fästa en tamp med block och ökade utväxlingen til 6*2=12 ggr, istället för 6 ggr som det var förut (jag tänkte fel när jag skrev 4 ggr igår).
Problemet var bara att vajerlåsen som var rostiga gick sönder när vi försökte öppna dem så nu måste jag köpa två nya vajerlås och sätt dit.
 
 
Det var i varje fall bra att "stuvva" gastarna i varsitt stuvutrymme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela