smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Fler besök i sittbrunnen.

Publicerad 2012-07-18 15:51:17 i Båtfix

Var nere och fixade suggorna idag. Gjorde en provisorisk lösning där jag använde befintliga brytblock och avlastare.
Nya "haken" från Seldén som skulle ersätta schacklet till storskotet var för liten. Den har storleken "50" men den skulle behöva vara "60".
Byglarna jag tänkte skruva fast i skotbänken för att hålla block så att jag kan dra trimlinan till skotvagnen upp på sittbrunnssargen var säremot för stora. Jag har ingen bra lösning på hur jag skall dra det där. Får kanske kolla om det finns något tillbehör till skenan som man kan köpa på sig.
 
 
Idag hade jag besök i sittbrunnen av svärfar, Egon, som hjälpte mig att tänka och att dra tampar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela