smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

"Mössan" avblåst

Publicerad 2012-10-31 15:28:59 i Allmänt

I går kväll ringde Björne från båtklubben och berättade att Robban varit nere på klubben och min båt var "avcabbad". Kul information när man är hemma i svår förkylning på tredje dan. Sagt och gjort åkte jag ner till båten idag och fann den så här:
 
 
Det visade sig att öljetterna på sjösidan gett upp, en efter en. Föga överraskande kanske men jag hade hoppats att min billiga press från Jula skulle hålla lite längre än tre veckor!
 
Inte nog med att pressen var borta utan det har ju hunnit regna också. Första insatsen blev att torka ur båten. Igen!
 
Trots feber och förkylning lyckades jag, stånkande, få pressen på plats. Det krävs dock en insats till eftersom jag helt enkelt inte orkade göra helt klart. Hoppas den ligger kvar till på fredag i alla fall så jag hinner ner och göra klart innan den är borta igen.
 
Kallt är det tydligen i alla fall för ett tunnt, mycket tunnt, istäcke hade lagt sig längst inne i viken. Dax för skridskoåkning?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela