smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Nattvakt 2012-10-13

Publicerad 2012-10-13 22:49:52 i Allmänt

Dags för sista nattvakten för i år. Vi "jobbar" mellan 22 och 05. I år vaktade jag tillsammans med Jonas. Vi brukar börja med en runda riunt klubbstugan och sedan tar vi bryggorna. I år stog det båtar på land så det blev en sväng runt uppläggningslatsen också.
 
Det blev en hel del båtsnack men vi torkade också ur akterstuven i Jonas båt. Sidata insatsen före vintervilan. Nu är den klar.
 
Själv ska jag förankra A-ställningen i morgon. Det blir armeringsjärn som jag slår ner i backen och sedan "kopplar" jag ihop A-ställningen och armeringsjärnet med en "avgasklämma". Jag skall ställa några 25-liters vattendunkar runt båten också så jag har något att binda fast pressen i.
 
Som ni ser av bilden blev det en lugn natt!
1313

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela