smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Upptagning

Publicerad 2012-10-07 16:46:51 i Allmänt

Dags för upptagning. Det är lika spännande varje gång men i år var jag faktiskt inte nervös. Det brukar jag vara. Jag har svårt för att se båten hänga och dingla.
Beväxtningen under var ganska ok. Det är ju aldrig riktigt bra!
 

På våran båtklubb går alltid upptagningen väldigt snabbt. Jag var med i den första gruppen av sex. Upptagning tre lördagar i rad med två grupper varje dag. En på förmiddagen (8 - 12) och en på eftermidagen (12 - 16). På eftermiddagen ägnade jag mig åt att demontera fockskotskenan och åt att täcka båten
Färdig vid 18.30 och då hade jag och Jonas hjälpts åt. Som jag sagt förut. Det är tur man har kompisar... Det känns väldigt bra att vara klar. Jag har egentligen inga måsten, men det vore bra om jag hinner förankra A-stöttan i fören med ett armeringsjärn så fort som möjligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-11 09:40:12

Himla tjusig båt!
Kul att du köpte den.
/Jonas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela