smaragdzoom.blogg.se

En blogg om mitt seglarliv och om min båt Smaragden SWE 105, Zoom.

Segelofferter 2

Publicerad 2012-09-07 18:08:00 i Allmänt

Idag, två veckor efter att jag bett om offerter på segel gick jag ut med en "påminnelse" om att jag vill köpa segel till de fem(!) segelmakare som inte svarat. Nextsails svarade omedelbums att de var på semester. Autosvar på mejlen kan kanske vara ett tips?
 
Var inne på båtaccenten och kollade leveranstider på vagga. Det skulle bara ta några dagar att få fram en. Jag behöver en Tyresövagga typ II, på fyra meter. Passade på att begära en offert på täckställning och press från Press & Son också..
 
Det lär inte bli någon billig historia utan jag får räkna med drygt 20.000:-
 
I morgon är det Gålökannan så man äntligen får segla. Det skall bli hyggligt väder med NV 6 - 8 m/s, vridande mot V. Men kallt! 14 - 15 grader. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela